Aanbod van onze partners in

Nog meer inspiratie!

We bundelen graag voor jullie nog meer inspiratie. We zien overal leuke, creatieve, inspirerende ideeën opduiken om thuis te doen met je kinderen of leerlingen rond het thema voeding, water, afval, ... Hieronder vind je een overzicht van enkele organisaties die hiermee aan de slag gingen.

1. Doe mee met de webquests van Join For Water

Interactieve water-webquests

Join For Water ontwikkelde twee interactieve webquests over de watervoetafdruk, voor kinderen van 9 tot 12, en voor tieners van 16 tot 18 jaar. De webquests werden opgezet om leerlingen te doen stilstaan bij de rol en betekenis van water en hun eigen watergebruik.

Doe mee met de webquests

2. Dingen die je met Djapo kan doen, #vrijwilligervanuitjezetel

Djapo bundelt dingen die je kan doen, #vrijwilligvanuitjezetel

Hoe kan je er thuis met je kinderen of in de opvang het beste van maken? Bekijk dan zeker het aanbod dat Djapo heeft verzameld. Je leert hoe je je eigen boterhammen wrap kan maken, je kan koken en nog vele andere do-it-yourselfs rond duurzame thema’s.

Ontdek het aanbod van Djapo

3. Duurzame bezigheden van GoodPlanet

Duurzame bezigheden

Maak gretig gebruik van de tips van GoodPlanet om jezelf, je naasten of je kroost te entertainen. Om je te informeren en dingen uit te proberen. Om elkaar te helpen.

Ontdek de bezigheden van GoodPlanet

4. Bond Beter Leefmilieu lijst enkele Moeder Natuur-approved activiteiten op

Kinderen entertainen én iets goed doen voor ons milieu? Dat kan! Bond Beter Leefmilieu lijst enkele Moeder Natuur-approved activiteiten op die je thuis kan doen.

Ontdek de activiteiten

5. MOS lanceert 'Elke dag Buitenlesdag'

Elke dag Buitenlesdag!

Buitenopdrachten zijn ook in coronatijden een goed idee. Daarom roept MOS op om de leerlingen de komende weken en maanden zoveel mogelijk buiten te laten vliegen. Buiten leren, buiten spelen en buiten bewegen is leuk en heeft een gunstig effect op het welzijn en de leerprestaties. Je vindt op de site heel wat lessuggesties.

Buitenlesdag