Challenge: Water

Challenge 5: promoot kraantjeswater op je school!

Water (van 22 tot 26 maart 2021)

Kinderen (en volwassenen) moeten genoeg water drinken, dat zegt ook de voedingsdriehoek. Kinderen voelen echter niet altijd zelf aan wanneer ze dorst hebben, daarom is het belangrijk dat ze regelmatig aangemoedigd worden om water te drinken.
Kiezen voor kraantjeswater uit herbruikbare flessen is de duurzaamste weg. Zo help je meteen ook de hoeveelheid pmd-afval op school terug te dringen.

De uitdaging: Promoot in de week van 22 tot en met 26 maart kraantjeswater!

22 maart is het wereldwaterdag. De perfecte moment om kraantjeswater nog eens in de kijker te zetten. Vraag de leerlingen om enkel met herbruikbare flesjes naar school te komen. Je kan er een actie aan koppelen door bijvoorbeeld extra smaakjes toe te voegen aan het water zoals munt, komkommer, citroen, ... Stuur ons een foto van jullie herbruikbare flesjes via #goodfoodatschool of info [at] goodfoodatschool.be en wie weet maak je kans op een fijne GoodFood@School prijs. Succes!

Ontdek hier onze actiefiche

We geven je graag meer informatie en inspiratie rond dit thema. Neem een kijkje in onze actiefiche rond water en ga ermee aan de slag in jouw school!

Naar de actiefiche