Deskundigheid

Haal deskundigheid in huis door bijvoorbeeld in te zetten op nascholingen, ervaringen uit te wisselen met collega's (bijvoorbeeld ook van andere scholen) en samen te werken met partners.

Haal het maximum uit je team

Jouw schoolteam beschikt ongetwijfeld al over heel wat deskundigheid die je kunt gebruiken om een succesvol beleid rond duurzame en gezonde voeding uit te bouwen. Check dus de ervaringen van je collega’s.

Hoe verbeter je de deskundigheid van je team?

Heb je het gevoel dat je team kennis te kort komt om optimaal aan het beleid rond gezonde en duurzame voeding te werken? Er zijn verschillende manieren om de deskundigheid van het schoolteam te verhogen.

TIP: Dit kan je doen

• Nascholingen: neem een kijkje in het vormingsaanbod
  • Ervaringsuitwisselingen met andere scholen
  • Samenwerkingen met externe partners (ook GoodFood@School kan je helpen)
  • Nieuwe aanwervingen: vraag bij de sollicitatie van toekomstige collega's of ze al ervaringen hebben met een beleid rond gezonde, duurzame voeding.