GoodFood@School Challenges

Rikolto daagt jouw school uit om van gezonde en duurzame voeding de normaalste zaak van de wereld te maken!

Met GoodFood@School zetten we in op de onderstaande 7 cruciale voedingsthema's. Op 7 vaste momenten schenken wij volop aandacht aan deze thema’s en moedigen we scholen aan om dat ook te doen. Een inhoudelijke les, een actie met de leerlingen, een lekker en duurzaam presentje voor de leerkrachten, een interessante getuigenis op smartschool, noem maar op. Zet het thema op een of andere manier in de kijker en laat het ons weten via #goodfoodatschool of info [at] goodfoodatschool.be!

Hoe kan je meedoen?

• Schrijf je in via het formulier hieronder. Dan krijg je automatisch ons startpakket toegestuurd.

• Klik door op onderstaande links. Daar vind je tal van acties en aantrekkelijk educatief materiaal.

De challenges

1. Duurzame vis (van 28 september tot 2 oktober 2020)

2. Eerlijke handel (van 12 tot 16 oktober 2020)

3. Duurzame productie (van 16 tot 20 november 2020)

4. Meer plantaardig (van 8 tot 12 februari 2021)

5. Water (van 22 tot 26 maart 2021)

6. Voedselverspilling (van 26 tot 30 april 2021)

7. Lokaal en seizoensgebonden (van 17 tot 21 mei 2021)

Wedstrijd

De school met het best uitgewerkte initiatief maakt kans op een GoodFood@School pakket met handige tools (o.a. een kookboek, schorten, ...) om op je school aan de slag te gaan. Bij elke challenge kiezen we een winnaar dus er zijn in totaal 7 prijzen te winnen!
Hoe kan je meedoen?
Deel een foto van jullie actie op jullie sociale media met de hashtag #goodfoodatschool. Je mag de foto ook altijd mailen naar info [at] goodfoodatschool.be. Veel succes!

Wij doen mee!

Onderteken mee het GoodFood@School charter

Doe ook mee met jouw school en onderteken de 10 duurzame engagementen van het GoodFood@School Charter. Kijk ook welke scholen jou al voorgingen.

Het charter