GoodFood@School toolkit

In zeven stappen aan de slag met duurzame voeding op jouw school

In alle Vlaamse scholen een gezond en duurzaam voedingsbeleid, zowel in de keuken als in de klas. Dat is de doelstelling van GoodFood@School. En die ambitie kan jij mee waarmaken op jouw school. In zeven stappen zetten we jou op weg om een duurzaam voedingsbeleid uit te werken op jouw school. Met handige tips, inspirerende voorbeelden uit de praktijk en onze hulplijn die je bijstaat bij elke stap. Verder vind je ook actiefiches rond concrete thema's en de link naar leermiddelen rond gezonde en duurzame voeding. Veel leesplezier!

Wat is een voedingsbeleid nu concreet?

Een gedragen visie op voeding waarbij alle doelgroepen worden meegenomen in een verhaal, dat samen geschreven wordt, en zijn weerslag vindt in het beleid van de school op korte en lange termijn.

Lees hier wat een voedingsbeleid verder nog concreet kan inhouden