Antwerpse scholen aan tafel? Samen nadenken over de impact van gezonde en duurzame voeding

24/03/2021

Scholen aan tafel in Antwerpen

Samen nadenken over de impact van gezonde en duurzame voeding

Gezonde en duurzame voeding heeft een immense impact op kinderen en jongeren. Zowel individueel op de mentale en fysieke gezondheid maar ook breder op klimaat en milieu, armoedebestrijding, sociale cohesie, etc.
Als school zet je ook graag in op dit thema. Het is een hele uitdaging om dit geïntegreerd aan te pakken.

Goed nieuws!

Stad Antwerpen slaat de handen in elkaar met een brede groep Antwerpse spelers (waaronder ook Rikolto) om een gedragen voedselstrategie voor Antwerpen te ontwikkelen. Dit is een beleid met visie en doelstellingen gericht op het verduurzamen van het lokale voedselsysteem. Scholen zijn cruciaal om mee te werken aan de formulering en de uitvoering van zo’n strategie zodat deze ook uitgedacht wordt met de schoolpraktijk in het achterhoofd. Scholen zijn immers de ideale plek om kinderen en jongeren nieuwsgierig te maken en interesse op te wekken in gezonde en duurzame voeding. Dit kan zowel in de refter, speelplaats als in de les.

Help jij mee?

We zijn daarom op zoek naar geëngageerde leerkrachten, directies, onderwijsprofessionals, CLB-medewerkers … om mee vorm te geven aan deze voedselstrategie. Tijdens een digitale workshop zullen we met jullie een droombeeld schetsen aan de hand van inspiratie vanuit binnen- en buitenland. Daarna maken we de vertaalslag naar concrete opportuniteiten in Antwerpen en de meerwaarde voor jullie.

De digitale workshop gaat door op woensdag 28 april van 14 tot 16 uur.
Kan je erbij zijn? Super!
Schrijf je snel in via deze link.

Meer weten over wat er nog allemaal gebeurt in Antwerpen?

Lees dan hier wat er allemaal aan het bewegen is op vlak van gezonde en duurzame voeding op school.