GoodFood@School Belgian Style

29/05/2018

In het TI Heilige Familie in Brugge eindigt het schooljaar met 'GoodFood@School Belgian Style'. Tijdens de week van 28 mei tot 1 juni serveert de keuken Belgische klassiekers, maar dan in een GoodFood-jasje. Het idee kwam van de leerlingen... Chef-kok Kevin van het TI Heilige Familie en chef-kok Seppe sloegen de handen in elkaar en pimpten de Belgische klassiekers.

Op dinsdag 29 mei kwam Brugs schepen van leefmilieu Mieke Hoste langs om te proeven van de herdachte klassiekers. Stad Brugge investeert mee in dit project. Op het menu staat onder andere 'Antwerpse groentenzooi' en 'Underground Orloffgebraad met wortelen'. Gezond en duurzaam koken in een grootkeukencontext is geen eenvoudige zaak: "Ik besef heel goed dat het verre van makkelijk is om gezond te koken voor grote groepen, maar er is beweging", zegt Seppe Nobels. "Uiteindelijk doet iedereen wat ie wil, maar als je een beetje ballen aan je lijf hebt, dan spring je vandaag op de kar van gezonde voeding. De situatie zoals ze vandaag is – toenemende zwaarlijvigheid en een veel te grote ecologische voetafdruk - moet een wake up call zijn."

De recepten van Seppe Nobels

Nina, de lifestyle-rubriek van Het Laatste Nieuws, deelt een week lang de Belgische klassiekers van Seppe Nobels.

28 mei: Croque Madame-vert

29 mei: Gezonde versie van een klassieker: witloof in de oven

30 mei: Veel beter dan fishsticks: zo maak je je eigen tongrolletjes

Chefkok Kevin op radio 2

Chefkok Kevin van het Technisch Instituut Heilige Familie legde op Radio 2 uit hoe hij de recepten van Seppe Nobels omturnde naar een grootkeukenversie.