Green Deal: een duurzaam voedingsbeleid voor alle scholen

15/05/2018

Gezonde en duurzame voeding op school is duidelijk een actueel en relevant thema. Daarom roepen Rikolto (Vredeseilanden), GoodPlanet en Fairtrade Belgium (de partners van GoodFood@School) samen met het Vlaams Instituut Gezond Leven, The Shift, Fevia, Boerenbond, en de Vlaamse Overheid een Green Deal tot leven, om een gezond en duurzaam voedingsbeleid in alle Vlaamse scholen na te streven.

Belangrijke organisaties voor scholen zoals middenveldorganisaties, voedingsbedrijven, cateraars, scholenkoepels, overheden, retailers, producenten, educatieve uitgeverijen, etc. worden opgeroepen om een initiatief op te zetten - al dan niet in samenwerking met andere actoren – om het voedingsbeleid in scholen op een gezonde en duurzame manier te versterken.

Al deze partijen zullen in november 2018 hun engagement uiten bij een officiële ondertekening van de Green Deal. De 3 volgende jaren zullen deze engagementen worden opgevolgd.

Scholen die een gezond en duurzaam voedingsbeleid willen uitwerken, zullen zich kunnen aanmelden gedurende de hele looptijd van de Green Deal (tot december 2021). De deelnemende partners zullen scholen dan ondersteunen om dit voedingsbeleid te realiseren en hen daartoe de nodige tools aan te reiken.

Meer weten over de Green Deal? Kijk op www.lne.be/green-deals of kom naar ons lanceringsevent op 13 juni.