Leerlingen van BuSo Sint-Gerardus zetten hun tanden in de GoodFood Challenge

01/04/2019

In Sint-Gerardus BuSo onderwijs te Diepenbeek gingen jongeren de GoodFood uitdagingen aan.

Eén groep ging de 'weet-wat-je-eet' challenge aan en bracht een mooi en eerlijk magazine uit. Een andere groep nam de uitdaging rond fairtrade ter harte door een zelfontworpen Tony's Chocolonelyreep uit te brengen de andere leerlingen op school te onderwerpen aan de ‘Chocohonest-test’, De deelnemers konden geblinddoekt de heerlijke smaak van eerlijke chocolade naadloos onderscheiden van de oneerlijke variant.
De 'food-for-the-future' groep liet medeleerlingen hun zelfgemaakte quinoakoekjes proeven en ze werden gesmaakt. Op naar de toekomst dus!

Tijdens onze laatste sessie gingen we voor een gezonde maaltijd zonder voedselverspilling. Daarvoor hebben we de diepvriezer van de school leeg gekookt. Ons buffet was rijkelijk gevuld met milkshake, broodquiche, spaghettitaart ,seizoensoep en broodpudding. Een mooi staaltje improvisatiekoken!