Maak Komaf met armoede, ook op school

04/02/2019

Het is perfect mogelijk om armoede op 10 jaar tijd te halveren. Dat is het motto van Komaf Met Armoede, de campagne waarmee Decenniumdoelen naar de verkiezingen van 2019 trekt. De Armoedebarometers tekenden de voorbije 11 jaar een armoedig beleid op. De lokale Armoedebarometer toont de gevolgen voor de gemeenten aan.

Toch kan het anders. De komende verkiezingen kunnen een kantelmoment voor armoede worden. Daarom wordt armoede een prioriteit. Samen met partnerorganisaties, wetenschappers en mensen in en nabij armoede wordt dit heel concreet. Er werden concrete, haalbare en becijferde voorstellen uitgewerkt rond 6 thema’s. Surf naar Decenniumdoelen voor meer info.

Jan Wyckaert, directeur van Rikolto (Vredeseilanden), doet alvast mee en legt uit wat onze prioriteit is in onderstaand filmpje. Er zijn namelijk 150.000 leerlingen in Vlaanderen die met een lege brooddoos naar school komen. Elk kind heeft recht op een gezonde en duurzame lunch op school. En daar zijn volgens ons zeer concrete oplossingen voor.

Wil je hier meer over horen of gewoon samen nadenken? Ga dan zeker op zaterdag 16 februari naar Brussel. Daar kunnen we samen kiezen voor een moedig beleid. Hier vind je meer info.