Online nascholing: gezonde, duurzame voeding in aanbestedingen

06/05/2020

Je vindt het belangrijk dat leerlingen gezonde en duurzame voeding geserveerd krijgen op school. Je wil dit integreren in de aanbesteding, maar hoe begin je daar aan? Waar moet je op letten? Welke richtlijnen zijn er?

Gratis online nascholing met experts

Iedereen die al eens een aanbesteding heeft opgemaakt weet: het is gemakkelijker gezegd dan gedaan. De richtlijnen moeten overeenstemmen met de wetgeving en moeten realistisch zijn. Om jullie hierbij te helpen organiseren we een gratis online nascholing ‘Gezonde, duurzame voeding in aanbesteding’.

We geven je alle in & outs over wat mag en wat niet. We geven je samen met experts de handvaten om van gezonde, duurzame voeding op jouw school een evidentie te maken.

• 14u00 – 14u05: Welkom
  • 14u05 – 14u25: Duurzame catering op school? De wat, de hoe en het waarom – Myrthe Peijnenborg
  • 14u25 – 14u55: De principes van gezonde, duurzame voeding in aanbestedingen – Katharina Beelen
  • 14u55 – 15u00: Pauze
  • 15u00 – 15u55: Ga in gesprek met de experts rond duurzame productie, eerlijke handel en het tegengaan van voedselverspilling in je aanbesteding.
  • 15u55 – 16u00: Afronding

• Organisatie: MOS, Stad Brugge, Provincie West-Vlaanderen en Rikolto

• Wanneer: 25/11/2020 van 14u-16u

• Waar: Online via Zoom