Ook in de lagere school aan de slag met GoodFood@School.

08/01/2019

Tijdens de projectweek GoodFood@School voelden, proefden en kookten de leerlingen er op los in de Stedelijke Basisschool De Puzzel te Vilvoorde. Het hele schoolteam werd uitgedaagd om het voedingsbeleid onder de loep te nemen en na te denken over een visie en concrete verbeterpunten.

In het eerste leerjaar namen ze allerlei volkoren granen onder de loep met een creatief knutselwerkje als resultaat! Daarnaast toverden ze oud brood om tot heerlijke broodpudding. Lokale seizoensgroenten en -fruit kwamen tot leven in het vierde leerjaar en in het zesde leerjaar gingen de leerlingen voor een beestloze brooddoos. Ze ontdekten, bereidden en proefden allerlei plant-aardige broodsmeersels.

Bedankt voor de leuke workshop. De leerlingen hebben ervan genoten. Ook daarna werd er nog veel over verteld. Het bakken van de broodpudding verliep heel vlot. De volgende dag hebben de kinderen er lekker van kunnen eten. Het viel erg in de smaak. Een geslaagde activiteit.

Els Servranckx Leerkracht 1e leerjaar

Geweldig , fantastisch. Ze hebben veel bijgeleerd.

Giselinde Rits Zorgjuf

Het hele schoolteam wordt betrokken

Collega's Valérie en Elke begeleidden het schoolteam op hun pedagogische studiedag om samen na te denken hoe de school kan evolueren naar een duurzaam en gezond voedingsbeleid.

Bedankt voor deze uiteenzetting en de aanzet om te sleutelen aan een geïntegreerd voedingsbeleid op school. Deze doelgerichte aanpak en de praktische tips zullen ons zeker op weg helpen.

Giselinde Rits Directrice