School Food Council Gent zet het nieuwe schooljaar goed in

20/11/2019

Donderdag 3 oktober, we staan voor wijkgezondheidscentrum ‘Nieuw Gent’ voor de eerste Gentse School Food Council van het nieuwe schooljaar. Niet alleen is het de eerste vergadering van het schooljaar, het is ook de eerste keer dat we de vergadering van de School Food Council koppelen aan de open vergadering van STOEMP. STOEMP is het Gentse netwerk dat nadenkt over toegankelijke, gezonde en duurzame voeding voor elke Gentenaar.

Deze startvergadering vraagt om een vooruitblik naar wat het nieuwe schooljaar in petto heeft voor de School Food Council. Met maar liefst 15 organisaties zetten we het actieplan voor dit schooljaar op. We weten het allemaal: scholen gaan gebukt om onder zware werklast met beperkt personeel en middelen. Dus hoe krijgen we het thema van gezonde en duurzame voeding dan toch tot op de kinderen hun bord? Samen brainstormen we over de beste manier om in scholen in te breken.

Met de conclusies gaan we nu aan de slag. Ondersteund door studenten van de master communicatie aan de UGent, en gewapend met een mooi aanbod krijgt de samenwerking binnen de School Food Council steeds meer vorm en diepgang.
Op 21 november komt de School Food Council opnieuw samen en gaan we verder op hetzelfde elan. De vooruitgang en lopende projecten komen dan aan bod.