"Straffe Kost? Straffe School!" in Oost-Vlaanderen

17/01/2020

Duurzame voeding, wasda?

Hoe maak je leerlingen alert voor de impact van voeding op mens en natuur, hier en elders?

Hoe sensibiliseer je hen? Hoe ga je rond het thema aan de slag in de klas? Hoe neem je als school de touwtjes in handen naar een gezond en duurzaam voedingsbeleid?

Dit en nog veel meer kom je te weten op deze vorming. Een vorming vol interactie, met boeiende sprekers en interessante onderwerpen. Een vorming op een leuke locatie met een gezonde, lekkere en duurzame kost tijdens de lunch.

Deze vorming is een organisatie van Rikolto en MOS Oost-Vlaanderen.

Waar, wanneer en voor wie?

• Dinsdag 10 maart 2020

• Theater Scala, Dendermondsesteenweg 163-165, 9000 Gent (vlakbij De Dampoort, vlot bereikbaar met de trein en bus en op loopafstand van het NMBS-station Dampoort Gent)

• Leerkrachten en directies van scholen uit Oost-Vlaanderen, jullie zijn allemaal welkom!

9u00: Ontvangst

9u30: Verwelkoming door Veerle Malschaert (actrice en comedienne)

10u00: Plenair: ‘De 6 handvaten van duurzame voeding en de gezondheidsmatrix’ (Gezond Leven en Rikolto)

11u - 12u: Workshops op maat van elke doelgroep

• Sessie beleid: ‘Aanbestedingen voor duurzame catering’ (Katharina Beelen - Rikolto)
  • Sessie kleuter: ‘Kostbare kost, lesmateriaal rond voedselverlies’ (Djapo)
  • Sessie lager: ‘Duurzame voeding in je klas’ (VELT)
  • Sessie secundair: 'Duurzame Voeding: aan de slag in je klas binnen de principes van Educatie Duurzame Ontwikkeling' (Solidagro)

12u - 13u: Middagpauze: straffe lunch by RoofFood

13u - 14u: Workshops op maat van elke doelgroep

• Sessie beleid: ‘Aan de slag met een gezondheidsbeleid waarin voeding zijn plaats heeft’ (Logo Gezond+)
  • Sessie kleuter: ‘Uitwisselingsmoment’ (MOS Oost-Vlaanderen)
  • Sessie lager: 'Systeemdenken en duurzame voeding’ (Djapo) deel 1
  • Sessie secundair: ‘Zeg eens eerlijk' (Ilke Goddemaer - Oxfam-Wereldwinkels)

14u - 15u: Workshops op maat van elke doelgroep

• Sessie kleuter: ‘De Proefkampioen’ (Logo Gezond +)
  • Sessie lager: ‘Systeemdenken en duurzame voeding’ (Djapo) deel 2
  • Sessie secundair: ‘Goede praktijkvoorbeelden rond gezonde en duurzame voeding op school’ (Amy Verbeke – Rikolto)

15u00: We wuiven je uit met een goodiebag!

Wachtlijst - Deze dag is volzet

Inschrijven kan niet meer. Je kan wel je gegevens achterlaten, wij contacteren je zodra er een plekje vrij komt.