School Food Lab Antwerpen

Instituut Maris Stella

In Antwerpen gaan we aan de slag met Instituut Maris Stella (IMS). Deze school heeft, net zoals 95% van de scholen in Antwerpen, geen warme maaltijden. Het is een aso-tso-bso-school, met een grote uitdaging op het vlak van voeding. Zo komen er veel leerlingen zonder ontbijt, met een lege maag en een nog legere brooddoos naar school.

> IMS in actie

Sint-Lodewijk

Sint-Lodewijk is in het schooljaar 2018-2019 zijn eerste jaar gestart. We werken hier samen met de OKAN-afdeling (onthaalonderwijs voor anderstalige kinderen), om vervolgens deze ervaringen te vertalen naar de rest van de school. De school heeft geen warme maaltijden dus focussen we logischerwijze in eerste instantie op de brooddozen (of het ontbreken ervan), ouderparticipatie en gezonde tussendoortjes.