Schrijf je in voor het leertraject 'Gezonde, duurzame voeding op school' in West-Vlaanderen

De provincie West-Vlaanderen lanceert met MOS en Rikolto (Vredeseilanden) dit traject voor het tweede jaar.

Praktisch:

Voor wie? Leerkrachten, directies en andere medewerkers binnen scholen(groepen) van lager en middelbaar onderwijs.

Kostprijs: Gratis

Maximaal aantal deelnemers: 15

Wat en wanneer?

In dit traject ga je aan de slag met een situatie naar keuze uit je eigen school.
In drie sessies:

• Onderzoeken we waar er nog knelpunten zijn op jouw school en kijken we hoe we je bondgenoten kunnen betrekken om die aan te pakken.

• Formuleren we je doelstelling en schrijven we dit uit in een stappenplan zodat we jouw ideaal scenario op school kunnen concretiseren.

• En we kijken hoe gezonde en duurzame voeding een structurele plek kan krijgen binnen je school.

Tijdens de sessies bezoeken we telkens een andere deelnemende school, om van elkaar te leren en elkaar te inspireren. De 3 sessies gaan door in de loop van het 2de semester. De data worden binnenkort bekend gemaakt.

Schrijf je in:

Helemaal enthousiast om mee te doen? Schrijf je hieronder in voor 30 november 2019.

Bijvoorbeeld: Ik wil graag enkel duurzame en gezonde tussendoortjes aanbieden op school. Hoe pak ik dit aan? Hoe krijg ik de leerlingen mee? Waarmee moet ik rekening houden?