Stap 5: Voer je actieplan uit

En, actie! Na alle voorbereidingen is jouw school er helemaal klaar voor. Het actieplan dat jij met je team opstelde is nu je houvast. Grijp er regelmatig naar terug om te kijken of alles volgens plan verloopt en je niets vergeet.

Hou rekening met hindernissen

Geen plan verloopt helemaal vlekkeloos. Wees je ervan bewust dat je obstakels zal tegenkomen en probeer die zo snel mogelijk aan te pakken.

TIP: Verwacht obstakels

• Zorg voor voldoende tijd en middelen ter beschikking
  • Laat je steunen door directie, schoolteam, leerlingen en ouders
  • Hou rekening met verminderde motivatie in de werkgroep
  • Zorg ervoor dat je de uitvoering van je acties monitort

Communiceer over je acties

Gebruik je vertrouwde kanalen om te communiceren over de actie(s) die je gaat uitvoeren. Koppel ook regelmatig terug over het verloop van de acties en laat weten wat er nog meer op stapel staat.

Geniet!

De acties zijn het resultaat van waar jij met jouw team al die tijd naartoe hebt gewerkt. Geniet nu ook mee van jullie verwezenlijking!

Heb je een vraag?

Zit je vast met het uitwerken van een voedingsbeleid? Heb je vragen of nood aan ondersteuning? Stuur ons je vraag: info [at] goodfoodatschool.be