Stap 6: Evalueer je acties en stuur bij

Je bent vast benieuwd naar wat al jullie inspanningen hebben opgeleverd. Tijd om je acties te evalueren en te ontdekken wat werkte en wat nog beter kan. Zo kan je het in de toekomst nog beter aanpakken.

Gebruik je actieplan als houvast

Neem je actieplan erbij en stel de volgende vragen:

• Hoe is de actie verlopen?

• Is het resultaat wat je verwachtte?

• Wat was het effect van de actie? (Heb je je doelstellingen bereikt?)

• Wat was leuk, wat minder en wat zou je volgende keer anders doen?

TIP: Evalueer en communiceer

Een positieve evaluatie? Communiceer dit zeker naar alle partijen die betrokken waren bij je actie. Zo hou je iedereen gemotiveerd.

Hoe scoort jouw school nu?

Ben je benieuwd hoe jouw school scoort op de succesfactoren voor een beleid rond duurzame voeding? Doe de test met het spinnenweb:

1. Vul de checklist in.
  2. Bereken je score.
  3. Teken het resultaat uit op het GoodFood@School spinnenweb.

Zo zie je in één oogopslag wat de slaagkans is van een beleid rond duurzame voeding op jouw school.

Download hier de checklist en het spinnenweb:

TIP:

Hoe werkt het GoodFood@School spinnenweb en hoe interpreteer je het? Ontdek hier alle info en tips bij de vier onderdelen van het GoodFood@School spinnenweb.

Heb je een vraag?

Zit je vast met het uitwerken van een voedingsbeleid? Heb je vragen of nood aan ondersteuning? Stuur ons je vraag: info [at] goodfoodatschool.be