GoodFood Challenge

Ga de uitdaging aan!

Weten leerlingen eigenlijk wel wat er op hun bord of in hun brooddoos belandt? Is het enkel een kwestie van smaak of is er meer aan de hand? In 4 challenges worden leerlingen uit 2 klassen uitgedaagd om hun eigen bord onder de loep te nemen en acties te ondernemen om ook anderen bewust te maken van de uitdagingen rond voeding in de wereld.

In dit klassentraject:

• ontdekken jouw leerlingen de uitdagingen rond voeding in de wereld en krijgen ze de smaak te pakken van voedsel voor de toekomst;
  • ervaren ze wat voedselverspilling inhoudt en gaan ze actief aan de slag;
  • zetten ze eerlijke handel op de wereldkaart én op het menu;
  • bespreken ze het huidige voedingsaanbod op school en zetten ze stappen om dit te verduurzamen.

Proef, ruik, voel, kijk, beleef en krijg samen de smaak van duurzaam & gezond eten te pakken. Neem met jouw klas het voortouw en verspreid de GoodFood@School vibes in jouw school.

Wat mogen jullie verwachten?

• Een traject op maat: we kijken samen wat uitdagend maar toch haalbaar is en geven jouw leerlingen tools om de hele school te betrekken.
  • Een gemotiveerde en ervaren GoodPlanet-begeleider.
  • Voedsel voor jullie brein en actieve werkvormen.

Wat verwachten wij van jou(w) (klas)?

Twee gemotiveerde klassen die de challenges ter harte nemen en een betrokken leerkracht om mee de schouders te zetten onder dit project. En natuurlijk… goesting!

• Voor wie? 4e, 5e en 6e jaar secundair onderwijs, 2 klassen per school
  • Wat? 2 actieve begeleidingsmomenten van minimum 2 lesuren per klas
  • Kostprijs? 850 euro + verplaatsingskosten

Specifieke vragen over de GoodFood Challenge: Elke Lambrechts e.lambrechts [at] goodplanet.be +32 (0)474 11 85 48