Rikolto Café: Wat leerlingen allemaal op hun bord krijgen

20/05/2020

Van harte uitgenodigd

We willen je graag van harte uitnodigen op het eerstvolgende virtuele Rikolto Café op 28 mei. Deze keer zal het gaan over GoodFood@School. Dit Rikolto-project heeft als doel gezonde en eerlijke voeding op tafel te zetten in elke school in Vlaanderen. Interessant als je zelf leerkracht bent, schoolgaande kinderen hebt, of omdat je je afvraagt hoe we aan de slag gaan met de consumenten van de toekomst, iedereen is welkom!

Wie zit er rond de tafel?

• Delphine Lebrun is al sinds haar scoutstijd Rikolto-vrijwilligster in Gent. Ze zetelt niet enkel in onze Algemene Vergadering maar reisde enkele jaren geleden bovendien mee met de laatste jongerenreis om de projecten van Rikolto in Indonesië te leren kennen! Naast Rikolto verdeelt Delphine haar tijd tussen aardrijkskunde geven in het Sint-Barbaracollege te Gent en haar passie voor de schilderkunst!

• Myrthe Peijnenborg werkt al sinds het begin mee aan het GoodFood@School-project. Zowel op professioneel vlak binnen Rikolto, als in haar persoonlijk leven is Myrthe dagelijks met gezonde, duurzame voeding bezig. Dat komt haar trouwens goed van pas tijdens haar andere passie: lopen. 28 mei zal Myrthe dan ook op en top getraind zijn voor #rondjekot het Rikolto-alternatief voor de 20km door Brussel. Toi toi Myrthe!

Praktisch

• Het Rikolto Café vindt plaats via Zoom op donderdag 28/05. Het start deze keer om 20u: gemakkelijker voor wie overdag ook in Covidtijden hard aan het werk is. We vinden het heel leuk als je erbij bent!

• Schrijf je hier in om deel te nemen aan het Rikolto Café.

• Wil je zelf betrokken zijn bij de organisatie van een online café als interviewer of heb je leuke ideeën? Laat dat dan ook zeker weten aan aaron.defruyt [at] rikolto.org.

• Nodig je ook graag vrienden en familie uit? We zetten graag een virtuele stoel bij dus twijfel niet om hen ook uit te nodigen.

Noteer ook onze andere Rikolto Cafés