1. Educatie

Hierin vul je alle initiatieven die jouw school neemt om leerinhouden – kennis, vaardigheden en attitudes – over duurzame voeding actief aan te brengen. Denk maar aan lessen, klasgesprekken, affiches of een themadag. Ook nascholingen voor het personeel en infomomenten voor ouders vallen onder deze strategie.

Duurzame voeding in de les

Sommige vakken (zoals aardrijkskunde) hebben vakgebonden eindtermen rond duurzame voeding, maar het is vooral een vakoverschrijdend thema. Bepaal samen met het schoolteam wie wanneer en in welke les werkt rond duurzame voeding.

TIP: Hier vind je waar duurzame voeding in de eindtermen voorkomt

De leerlijn voeding van het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een handig overzicht over welke kennis, vaardigheden en attitudes van leerlingen verwacht worden rond duurzame voeding in elke graad (p11-16) en de bijhorende eindtermen (p37).

Leerlijn voeding