Downloadbaar materiaal

Quiz secundair onderwijs

De quiz bevat 15 vragen, van schokkend cijfermateriaal tot belangrijke weetjes over plastic, labels, vleeskippen, chocolade en tomaten. Het vormt de perfecte inleiding van een thema dat zo actueel en essentieel is om te bespreken met jouw leerlingen, de volwassenen van morgen.

Quiz voor secundair onderwijs
Quiz lager onderwijs

Quiz voor lager onderwijs
Klasgesprek uitleg 10-18 jaar

Hierbij krijgen jullie uitleg op basis van video’s en vragen voor de leerlingen over gezonde en duurzame voeding. Daarna kunnen jullie dieper ingaan op het thema door middel van voorbeeldjes uit scholen in België, Nicaragua en Indonesië. Het doel is een gesprek op gang te brengen met en tussen de leerlingen en op het einde te brainstormen over een echte actie.

Klasgesprek voor 10-18 jaar
Klasgesprek uitleg 7-14 jaar

Klasgesprek voor 7-14 jaar
Klasgesprek powerpoints

Hierbij krijgen jullie de presentaties met video’s en vragen voor de leerlingen over gezonde en duurzame voeding. Daarna kunnen jullie dieper ingaan op het thema door middel van voorbeeldjes uit scholen in België, Nicaragua en Indonesië. Het doel is een gesprek op gang te brengen met en tussen de leerlingen en op het einde te brainstormen over een echte actie.

Ga naar de presentaties