De GoodFood Challenge uit de startblokken.

18/12/2017

Leerlingen secundair onderwijs gaan de voedseluitdaging aan

Leerlingen uit de 3e graad gingen de uitdaging aan om het verhaal achter hun voedsel te ontdekken. Niet door cursussen of lezingen, maar door zelf op ontdekkingstocht te gaan en de handen uit de mouwen te steken.

In een traject van vier workshops schotelden we de leerlingen challenges voor die ze tot een goed einde moesten brengen. Zo onderzochten de leerlingen niet alleen hun eigen voedingsgewoonten, maar namen ze ook voedselverspilling, wereldhandel en het eigen schoolbeleid onder de loep.

De leerlingen kookten lekkers met gered voedsel, proefden voedsel van de toekomst, ontmaskerden de boosdoeners in onze voeding, kookten een ‘Real Happy Meal’, maakten heerlijke recupereer-recepten, bezochten lokale handelaars, maakten kabaal voor eerlijke handel en spraken leerkrachten en medeleerlingen aan om zich te scharen achter hun nieuwe inzichten

Meer weten?