Get Wasted breidt zijn aanbod uit

05/05/2022
Myrthe Peijnenborg
Programma medewerker GoodFood@School bij Rikolto

Lente op het bord en in het glas

De lente is nu ook voelbaar in het land. Groene asperges, aardbeien en radijsjes à volenté! De zon op ons gezicht en op het bord. Je zou voor minder vrolijk worden. De stamppotten maken plaats voor salades en de soep voor gazpacho. Of voor smoothies? Met Get Wasted willen we én van goed eten het nieuwe normaal maken op de scholen in Antwerpen én een bestemming vinden voor de groenten en het fruit dat anders verloren zou gaan. Fruit staat namelijk in de top drie van zaken die het meest worden verspild in België. Zonde! Je kan zelf ook al heel wat verspilling voorkomen. Hoe lekker is bananenbrood van een plekjesbanaan of ‘nicecream’ van een geblutste mango? Dat is enkel nog geen oplossing voor al het fruit dat op het punt staat weggegooid te worden.

Get Wasted to the rescue!

Vanaf 9 mei gaat het IMS en OLVC in Antwerpen experimenteren met het aanbieden van Smoothies @ School, aan een zeer democratische prijs. Het fruit komt van Special Fruit, wordt verwerkt door sociaal economie bedrijf Sense en geleverd door Food Savers van de stad Antwerpen. Rikolto zorgt voor de educatieve omkadering zodat 'weten over eten' terug even vanzelfsprekend is als weten over wiskunde en weten of Frans. Een samenwerking om trots op te zijn! We zijn heel benieuwd naar de eerste ervaringen!

Get wasted is een samenwerking van Klimaatfonds Antwerpen, EIT Food en Rikolto.