No Waste Great Taste - Foodfestival

16/05/2018

Project D, dat zijn 17 jongedames van het Paridaensinstituut, Leuven. De jongeren van project D volgden een intensief traject rond duurzame voeding. Hun doel: medeleerlingen wakkerschudden voor al wat op hun bord belandt. Op woensdag 16 mei toverden ze het Damiaanplein om tot een zomerse festivalsite. De buren werden niet vergeten: de leerlingen van het Sint-Pieterscollege, het Heilige Drievuldigheidscollege en ook een deel van de bewoners van het woonzorgcentrum Dijlehof zijn van de partij.

Op de affiche van het No Waste Good Taste-festival:

• Project D gaat aan de slag met voedselresten die ze op verschillend plaatsen mogen verzamelen (o.a. bij Java Foodservice Rotselaar).
  • Het Rikolto-foodlab met ‘Voedsel voor de Toekomst’-proevertjes.
  • Een kookworkshop in het Dijlehof met de 4de jaars Humane Wetenschappen.Het uitwisselen van ideeën rond eten tussen jong en oud staat centraal. Een delegatie van het Dijlehof gaat in de namiddag naar het Damiaanplein.
  • Kok Akkacha, zaakvoerder van eet-en theehuis Medina, helpt met het bereiden van aperitiefhapjes.