Project D onderzoekt: van boer tot bord

15/05/2018

Van boer tot bord

In april ging project D, de voedselambassadeurs van het Paridaensinstituut in Leuven, op bezoek bij Leuvense boeren. Ze gingen op zoek naar wie ons voedsel produceert, hoe dat gebeurt en wat er allemaal bij komt kijken. En ze waren ook benieuwd naar de principes van biologische landbouw.

Samen met filmmaakster Laura Zuallaert maakten onze ambassadeurs twee filmpjes van hun boerenervaring. Ze gingen langs bij Michiel Dewaele, akkerbouwer in Bierbeek en bij Tom Troonbeeckx, groenteboer in Heverlee en stelden de vraag: "waar komt het eten uit je brooddoos eigenlijk vandaan?"

In mei werden de filmpjes tijdens de pauze op school getoond aan de andere leerlingen in de grote feestzaal. Sodexo maakte van de gelegenheid gebruik om verse fruitsla te laten proeven. Deze verse fruitsla zal vanaf mei dagelijks in de refter worden aangeboden

Nooit gedacht hoe veel er bij komt kijken om sla op uw boterham te krijgen, of zelfs maar brood te maken.

ambassadeur Projec D