SCH2030L project voor Leuvense duurzame scholen

24/09/2020

Voor scholen op weg naar een duurzame toekomst

De Stad Leuven bundelt de krachten met alle Leuvense partners die op duurzaamheid op school inzetten in het nieuw project SCH2030L voor scholen op weg naar een duurzame toekomst.

In Leuven was het al een hele tijd realiteit dat er in de verschillende scholen telkens een aantal gemotiveerde en geëngageerde leerkrachten en directies werden aangesproken door verschillende organisaties over verschillende thema’s. Dat vergt natuurlijk veel inspanning van die enkelingen, zonder veel verbinding tussen de thema’s en verankering in het schoolbeleid. Daarom staken een aantal organisaties die met duurzaamheid op school bezig zijn, de koppen bij elkaar, samen met de Stadsdiensten en Leuven2030.

Sterk samenwerkingsverband

Het resultaat mag er wezen: een sterk samenwerkingsverband dat ook werkt volgens de ‘whole school approach’ zet zijn schouders achter het brede duurzame project. Scholen worden begeleid in het opstellen van een jaarlijks actieplan (tot 2030) en ondersteund door expertorganisaties die kennis van zaken hebben rond de concrete thema’s. Zo zal Rikolto, samen met het netwerk uit de School Food Council, alle vragen van scholen die met voeding te maken hebben behandelen en linken leggen met de juiste partner of het geschikte project, leermiddel of actie.

Kick-off Elke school 2030 in Hal 5

Woensdag 30 september trappen we dit project af in Hal 5, tesamen met de schepenen van Onderwijs, Duurzaamheid en Jeugd, met vele leerkrachten, leerlingen, ouders en partners. Gezellig doch coronaproof. Op Facebook vind je alle concrete info.

Wil je meedoen?

Schrijf je in voor de Kick-off SCH2O3OL op 30 september en boost mee een duurzame toekomst voor Leuven! Leraren, leerlingen, directies, schoolondersteuners en ouders zijn allemaal welkom.

Schrijf je in!