Tijd voor Teach Up! 2030

24/02/2021

Teach Up! 2030 is dé inspiratiedag voor (toekomstige) leerkrachten en schoolpersoneel die zin hebben om op school aan de slag te gaan met duurzame en mondiale thema’s. Ook GoodFood@School verzorgt hier een workshop en het belooft super interessant te worden, dus duid 4 maart in het groot aan in je agenda en schrijf je snel in!

Teach Up?

Vorig jaar ging de eerste editie van Teach Up! 2030 door op 12 maart, nog nét voor de eerste lockdown in ons land werd aangekondigd. Het werd een heel inspirerende dag met Peter Wollaert als key note spreker, talrijke workshops over hoe je op school aan de slag kan met de SDG’s en een infobeurs vol handige materialen. De reacties van de deelnemers op het einde van de dag lees je in de woordenwolk hieronder, samen met de aftermovie van vorig jaar.

Nieuwe editie, mét GoodFood@School!

Aangezien grote events nog steeds niet live kunnen doorgaan, zal de editie van dit jaar er natuurlijk ietsje anders uitzien. Maar niet getreurd, want ook dit jaar staan er een geweldige key note speaker en workshops waar je vol inspiratie en goede moed uit komt op de planning! Op 4 maart van 10u45 tot 12u45 (inclusief pauze) kan je aansluiten bij de workshop van GoodFood@School.

Wat kinderen en jongeren eten heeft invloed op hun fysieke en mentale gezondheid, op hun leerprestaties en op de planeet. Veel van wat kinderen en jongeren eten, eten ze op school. Maar wat eten ze dan precies? Zijn hun buiken gewoon gevuld, of zijn ze ook echt gevoed? En wat met lege brooddozen?

In deze workshop delen we alle tips & tricks die je nodig hebt om op jouw school aan de slag te gaan met gezonde en duurzame voeding. Eerst zoomen we in op concrete activiteiten die je kan organiseren rond bepaalde voedingsthema’s. Aan de hand van voorbeelden van enkele Vlaamse scholen nemen we je vervolgens mee door de verschillende stappen om deze losse acties te verbinden tot een écht voedingsbeleid. Hierbij maken we je ook meteen wegwijs in onze ondersteunende toolkit.

In het laatste deel van de workshop ga je zelf aan de slag en zet je de eerste stappen naar een gezond en duurzaam voedingsbeleid op jouw school. Na de workshop ontvang je een digitale starterskit vol handige materialen om mee van start te gaan. Wees er dus zeker bij! Je inschrijven en het volledige programma bekijken kan je op de website van Teach Up! 2030.

Wil je ook aanwezig zijn op deze online editie op 4 maart?

Schrijf je hier in