Word een GoodFoodie!

05/09/2019

Binnen het GoodFood@School programma willen we alle Leuvense scholen bewegen naar een gezond en duurzaam voedingsbeleid. Een gouden manier om dat te doen is werken met voedselambassadeurs, de GoodFoodies. Jongeren die alles te weten komen over het belang en de impact van gezonde en duurzame voeding, en die andere jongeren en hun school tot actie willen aanzetten.

De GoodFoodies van het School Food Lab De Wijnpers worden intensief begeleid door mijnLeuven, de jeugddienst van Stad Leuven. De GoodFoodies van De Wijnpers en de andere Leuvense GoodFoodies vormen samen het GoodFoodies netwerk, die elkaar op geregelde tijdstippen zullen ontmoeten en elkaar zullen inspireren.

Wat gaan we juist doen?

Eén schooljaar lang willen we graag 4 à 5 leerlingen per school verzamelen rond het thema gezonde en duurzame voeding. We dompelen je onder aan de hand van een speelse inhoudelijke workshop op woensdagnamiddag 15 januari. Op basis van de inspiratie die je opdoet, bedenk je enkele duurzame acties die je uitvoert in jouw school.

Wist je dat...

• Ons eten heeft een gigantische impact op de planeet.

• In 2050 zijn we met 9,7 miljard, waarvan 2 miljard ondervoed en 3 miljard met overgewicht

• 1/3de van onze ecologische voetafdruk wordt bepaald door voeding

• 1/3de van alle voeding wordt weggegooid

Raken deze cijfers jou ook? Wil je het graag anders doen? Ga dan samen met ons aan de slag om Leuvense jongeren bewust te maken van het belang van gezonde en duurzame voeding.

Doe je mee?

Zit je in het 3de, 4de, 5de of 6de middelbaar en heb je zin om deel uit te maken van dit jongerennetwerk en écht iets te veranderen? Schrijf je dan hieronder meteen in!

Meer info?

Jen Willems - jen.willems [at] rikolto.org