Inspiratie voor scholen!

Het zijn vreemde tijden. Scholen zonder kinderen, leerkrachten zonder klassen, velen die thuis aan het werk zijn. Niet evident allemaal, en wat doe je dan zoal vanop afstand met je leerlingen? Wel, wij hebben het één en ander voor jullie verzameld.

Wat kan je allemaal doen?

1. Doe mee met de FoodHeroes-Challenge!

Een ideale challenge om je leerlingen, ouders en collega's mee uit te dagen!

Hoe ziet jouw gezonde en duurzame snack/lunch eruit?

Bereid een gezonde en duurzame snack of lunch, maak hier een foto van, schrijf er een smakelijk zinnetje bij en post je foto met #Foodheroes, #goodfoodatschool of mail je foto naar info [at] goodfoodatschool.be en wie weet win jij wel een GoodFoodpakket?

Met deze kant-en-klare oproep kan je je leerlingen trouwens activeren en informeren.

Nood aan inspiratie?

Weet je niet hoe te beginnen aan een gezonde en duurzame snack of lunch? Bekijk dan onze pagina vol recepten en leuke ideeën!

Ontdek onze recepten en inspiratie

2. Nog meer ideeën dat je met je klas of thuis kan doen

Bekijk hier het aanbod!

We bundelen graag voor jullie nog meer inspiratie. We zien overal leuke, creatieve, inspirerende ideeën opduiken om thuis te doen met je kinderen of leerlingen rond het thema voeding, water, afval, ... Hier vind je een overzicht van enkele organisaties die hiermee aan de slag gingen.

Nog meer inspiratie!

3. Test je kennis over ons eten

Hoe hoog is jouw Eet-IQ?

We houden allemaal van lekker eten. Zijn we ons ook bewust van de impact van onze dagelijkse kost op de planeet? Eten heeft gevolgen voor onze gezondheid, samenleving, klimaat en toekomst. Er zit meer achter alles wat je in je mond stopt.

Doe hier de test!

4. Bewegen en meedoen met de Rikolto Run #rondjekot

Schrijf je in voor #rondjekot

Een gezonde levensstijl, daar hoort ook bewegen bij. Bepaal het doel dat je wil lopen en maak samen met de Rikolto Runners, van 31 mei een loopfeest #rondjekot!

Doe mee!

Wat kan je allemaal bekijken?

Onze filmtips

We blijven onze filmtips aanvullen dus neem zeker af en toe een kijkje!

Bekijk ze hier
Lesmateriaal rond gezonde en duurzame voeding

Op de nieuwe KlasCement deelsite vind je een selectie van de meest geschikte leermiddelen over gezonde en duurzame voeding en inspirerende tools om concreet met dit thema aan de slag te gaan op school. Gezien de huidige situatie kan je hier snuisteren naar leermiddelen om je digitaal onderwijs vorm te geven.

Neem zeker een kijkje!