3 begeleidingen in de kijker!

05/05/2022

Voor Gentse scholen:
(scholen buiten Gent, ga naar de laatste begeleiding)

1. Wil je als school werken aan een duurzamer voedingsbeleid, zowel binnen als buiten de klas? Dan is de gratis GoodFood@School-begeleiding van Stad Gent en Rikolto iets voor jullie! We richten samen met jullie een werkgroep op, bekijken welke doelen jullie willen halen en welke acties we hiervoor kunnen opzetten. Een begeleiding duurt één schooljaar. Interesse of meer info? Kijk eens op onze infopagina en stuur snel vrijblijvend een mailtje naar femke.vanvaerenbergh [at] rikolto.org.

2. Leren valt zwaar op een lege maag. Wil je de lege en/of ongezonde brooddozen op jouw school aanpakken? Schrijf je dan in voor Brood(doos)nodig en wordt één van de Gentse hartelijke scholen! Op die manier kunnen (groot)ouders, buurtbewoners, bedrijven en andere sympathisanten ook jullie leerlingen trakteren op gezonde voeding. Wil je meer weten? Neem vrijblijvend contact op met Evelien via brooddoosnodig [at] enchantevzw.be of vul alvast het interesseformulier in.

Zowel bij de GoodFood@School-begeleiding als voor Brood(doos)nodig komen alle Gentse basis- en secundaire scholen in aanmerking. En er is nog meer goed nieuws: je hoeft zelfs niet te kiezen! Deze twee trajecten vullen elkaar namelijk perfect aan. Door de twee te combineren zet je als school in op een gezond en duurzaam voedingsbeleid dat voor álle leerlingen – ook de meest kwetsbare – toegankelijk is. Vermeld dit gewoon even in je mailtje en wij zorgen voor een traject op maat en een goede afstemming!

Bevindt jouw school zich niet in Gent?

Bevindt jouw school zich niet in Gent en/of wil je liever aan de slag rond voeding vanuit de focus op de watervoetafdruk? Dan ben je bij het watertraject ‘Project W – Wereldwijs met Water’ van Join For Water aan het goede adres! Word een waterwijze klas of school vanaf september 2022 en ga samen de uitdaging aan om leerlingen duurzame keuzes te leren maken en zo hun watervoetafdruk te verkleinen op school. Op het programma: coaching, intervisies, workshops over systeemdenken, design thinking, filosoferen... En nog meer! Ontdek concrete tools om te werken aan de eindtermen W.O., duurzaamheid, burgerschap, ruimtelijk bewustzijn, leercompetenties... Benieuwd? Klik hier voor meer info, of mail naar: scholen [at] joinforwater.ngo. Al enthousiast? Schrijf je hier in.