Schrijf je in voor het leertraject 'Gezonde, duurzame voeding op school'

26/06/2019

Eten betekent kiezen: veggie of vlees, chocoladereep of appel, frisdrank of water? Elke dag, van boekentas tot bord, van speelplaats tot refter, moet er gekozen worden. Een gezonde, duurzame keuze is niet altijd evident voor kinderen en jongeren. Daarom werkt GoodFood@School aan een gezond, duurzaam voedingsbeleid in alle Vlaamse scholen, zowel in de keuken als in de klas.

Scholen zijn dé plek om jongeren bewust te maken van gezonde en duurzame voeding. Regelmatig wordt er al een mooie duurzame actie georganiseerd. Maar het is niet altijd gemakkelijk om dit gedragen te krijgen door de hele schoolgemeenschap en verankerd te zien in het schoolbeleid.

De wil is er, maar je botst op weerstand of je weet niet goed hoe hieraan te beginnen? Dan ben jij misschien wel de ideale deelnemer voor het leertraject gezonde, duurzame voeding op school!

Zo ziet het leertraject eruit:

Hands-on naar straffe praktijk

Aan de hand van jouw eigen vraag rond water, tussendoortjes, brooddozen, warme maaltijden, … helpen we je om jouw initiatief uit te werken, neer te zetten en te verankeren in het schoolbeleid van jouw school. Stapsgewijs stel je doelstellingen op, creëer je draagvlak, stel je een actieplan op en wissel je ervaringen uit met andere deelnemers. Je toetst tijdens dit traject je ideeën af met praktijkgenoten en inspireert elkaar door initiatieven en ervaringen te delen.

Wil je graag deel uitmaken van een groep medestanders die met een sterke persoonlijke gedrevenheid aan de slag gaan rond dit thema? Krijg je daarbij graag de hulp van een heel netwerk van experts en gangmakers? Schrijf je dan zeker in voor dit leertraject! Je gaat naar huis met nieuwe instrumenten, inzichten en ideeën om de groei naar een gezond, duurzaam voedingsbeleid op school verder te zetten.

Je krijgt:

• experimenteerruimte
  • kaders en frames rond duurzame voeding op school
  • kans om je eigen vragen voor te leggen en te onderzoeken
  • de schouderklop en duw in de rug om tot concrete actie over te gaan

Je ontwikkelt:

• antwoorden dankzij experts en medestanders
  • good practices
  • onderbouwde argumentatie die het verschil kan maken

Je hebt bovendien recht op twee wild cards. Deze kan je inzetten als je echt vastloopt. Dan komen wij naar jouw school om samen een uitweg te zoeken.