School Food Lab Steinerschool Gent

Steinerschool Gent in actie:

De school in het kort:

• Steinerschool met aso en tso-richting, lagere school en kleuterschool.

• Er zijn geen warme maaltijden

• Geen catering of refter

• Er is wel een keuken op school en de school heeft een "landbouweiland" in de buurt. Alle leerlingen krijgen kook- en landbouwlessen.

Wat deed de school al rond duurzame voeding?

• Er zijn geen automaten op school en er worden geen tussendoortjes verkocht.

• De leerlingen worden aangemoedigd herbruikbare drinkbussen te gebruiken. Er zijn waterkraantjes op school waar ze die kunnen vullen.

• Tijdens schooluitstappen zijn vegetarische maaltijden de norm.

• De school zet sterk in op het bijbrengen van vaardigheden. Alle leerlingen krijgen kooklessen met aandacht voor seizoensproducten, vegetarische gerechten, de voedseldriehoek, biologische producten en eigen oogst van het landbouweiland.

• Tijdens de landbouwlessen, voor alle leerlingen, wordt er gewerkt rond de principes van permacultuur en leren ze een jaar rond groenten telen.

• Seizoensgroenten en -fruit komen zowel tijdens de kooklessen als de landbouwlessen aan bod.

Ga zelf aan de slag op jouw school

Ontvang de toolkit