Stap 2: Breng de beginsituatie op jouw school in kaart

STAP 2: Breng de beginsituatie op jouw school in kaart

Maak het jezelf makkelijker om doelgerichte en concrete acties uit te denken door eerst een overzicht te maken van waar jouw school nu al staat op vlak van duurzame en gezonde voeding.

Stel jezelf de volgende vragen:

• Wat doet jouw school al rond het voedingsthema?
  • Wat zijn de wensen en verwachtingen van de leerlingen en hun ouders?
  • Wat is vandaag de mening van het schoolteam over duurzame voeding?
  • Welke financiële middelen, en hoeveel tijd en mankracht kan de school vrijmaken?

Deze tools helpen je op weg:

• De Nulmeting van GoodFood@School helpt je om een zicht te krijgen op het voedingsaanbod op school, wat er al is rond voedingseducatie en wat het bestaande voedingsbeleid is.
  • De GoodFood@School gezondheidsmatrix helpt je om de beginsituatie rond duurzame en gezonde voeding op jouw school in kaart te brengen. Zo zie je in een oogopslag wat je school nu al doet en wat je nog kan doen om er een echt samenhangend beleid van te maken.

Download hier de Nulmeting

Dit document vul je samen met de directie en de betrokken collega's in om de huidige situatie op jouw school in kaart te brengen.

Download hier de Gezondheidsmatrix

Vul de gezondheidsmatrix in en krijg zo een handig overzicht van alle acties en initiatieven die jouw school al doet.

Heb je een vraag?

Zit je vast met het uitwerken van een voedingsbeleid? Heb je vragen of nood aan ondersteuning? Stuur ons je vraag: info [at] goodfoodatschool.be