Stap 6: Voer je actieplan uit

Tijd voor ACTIE! Het actieplan dat de School Food Council opstelde is nu het houvast. Grijp er regelmatig naar terug om te kijken of alles volgens plan verloopt en je niets vergeet.

Hou rekening met hindernissen

Geen plan verloopt helemaal vlekkeloos. Laat je niet ontmoedigen als het even anders loopt dan verwacht. Wees je ervan bewust dat je obstakels zal tegenkomen en probeer die zo snel mogelijk aan te pakken.

TIPS

• Maak gebruik van de krachten in de werkgroep. Het geheel van jullie talenten is meer dan som der delen.
  • Bericht regelmatig aan de School Food Council leden hoe de acties lopen. Door iedereen betrokken te houden en bereikte doelen te vieren, hou je de motivatie hoog.
  • Monitor en stuur bij indien nodig tijdens het uitvoeren van je actieplan. Gebruik hiervoor de visie en missie van de School Food Council als houvast.
  • Onthoud wat goed werkt en wat minder. Leer uit deze acties voor toekomstige acties.