Stap 7: Evalueer en stel bij

Je bent vast benieuwd naar wat al jullie inspanningen hebben opgeleverd. Tijd om je acties te evalueren en te ontdekken wat werkte en wat nog beter kan. Zo kan je het in de toekomst nog beter aanpakken.

Gebruik je actieplan als houvast

• Hoe is de actie verlopen?
  • Is het resultaat wat je verwachtte?
  • Wat was het effect van de actie? (Heb je je doelstellingen bereikt?)
  • Wat was leuk, wat minder en wat zou je volgende keer anders doen?
TIP

Vul de matrix, die bij het in kaart brengen van de beginsituatie invulde, aan met de uitgevoerde acties.

Communiceer

Communiceer duidelijk en wijd verspreid over de resultaten van het actieplan. Vraag ook aan stakeholders om al hun opmerkingen, bedenkingen, ideeën, lofbetuigingen etc. te melden. Zo krijg je een wederzijdse communicatie en participatie wat het draagvlak van de School Food Council ten goede komt. Als het thema gezonde en duurzame voeding op school blijft leven binnen jouw stad of gemeente zal een volgende stappen vlot tot stand komen. Laat dan ook weten dat dit niet het einde is, maar dat jullie samen steeds dichter bij jullie droombeeld komen.