Challenge: Meer plantaardig

Challenge 4: Kies voor een vegetarische lunch!

Meer plantaardig, minder vlees (van 8 tot en met 12 februari 2021)

Minder vlees eten heeft een groot positief effect, zowel op ecologisch, socio-economisch als gezondheidsvlak. Wist je bijvoorbeeld dat 14,5% van de broeikasgassen die we wereldwijd uitstoten afkomstig zijn van de veeteelt? Dat is even veel als de uitstoot van alle auto's, vrachtwagens, vliegtuigen én schepen samen!

De uitdaging: Maak in de week van 8 tot en met 12 februari een vegetarische lunch!

Het is niet altijd vanzelfsprekend om een vegetarische lunch te maken. Met deze challenge dagen we je uit om deze week minder vlees en meer plantaardig te eten. Je zal zien, het is helemaal niet moeilijk en super lekker! Stuur ons een foto van jullie lekkere lunch via #goodfoodatschool of info [at] goodfoodatschool.be en wie weet maak je kans op een fijne GoodFood@School prijs.

We helpen je graag een eindje op weg met onze leuke broodbeleg-recepten.

Neem alvast een kijkje
Tip

Benieuwd hoe onze pilootschool Paridaensinstituut in Leuven aan de slag ging met dit thema?

Ontdek het hier:
Ontdek hier onze actiefiche

We geven je graag meer informatie en inspiratie rond dit thema. Neem een kijkje in onze actiefiche rond 'meer plantaardig, minder vlees' en ga ermee aan de slag in jouw school!

Ga naar de actiefiche