Wie zijn we?

GoodFood@School

GoodFood@School is een samenwerking tussen Rikolto (Vredeseilanden), GoodPlanet en Fairtrade Belgium die scholen helpt bij het integreren van een gezond en duurzaam voedingsbeleid.

Ons doel? Zorgen voor een gezond en duurzaam voedingsbeleid in alle Vlaamse scholen. Zowel in de keuken als in de klas. Een ambitieuze doelstelling? Dat zeker! Maar volgens ons broodnodig. Tegen 2050 lopen er ongeveer 9,7 miljard mensen rond op onze wereldbol. Willen we al deze mensen gezond blijven voeden, dan moeten we ons consumptiegedrag drastisch veranderen.

Doe mee!

Jouw school is de ideale plek om jongeren nieuwsgierig te maken en interesse op te wekken in gezonde en duurzame voeding. Wij staan klaar met begeleidingstrajecten op maat van jouw leerlingen en veel expertise om je zelf op weg te helpen.

Het team

Myrthe Peijnenborg

Programmamedewerker GoodFood@School Antwerpen en Brugge

Ontdek Myrthes duurzame tips.

Femke Van Vaerenbergh

Programmamedewerker GoodFood@School + communicatie

Ontdek Femkes duurzame tips.

Naomi Dries

Programmamedewerker GoodFood@School Gent

Ontdek Naomi haar duurzame tips.

Jen Willems

Programmamedewerker GoodFood@School Leuven

Ontdek Jens duurzame tips.

Katharina Beelen

Programma coördinator Rikolto Belgium

Ontdek Katharina's duurzame tips.